Omruilen
Hoe kan ik mijn product(en) retourneren?
Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om Fashion For Cycling op de hoogte te brengen dat je producten wenst te retourneren. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om je product(en) te retourneren. Onderstaande retourprocedure is enkel geldig voor producten die online werden aangekocht.
Stap 1: Aanmelden retour
Je begint met het aanmelden van je retour, dit doe je via onderstaande knop. Tijdens het aanmelden zal je jouw bestelreferentie en postcode nodig hebben. De bestelreferentie bestaat uit 9 tekens en kan je terugvinden onder “mijn account” of op je orderbevestiging.
Tijdens het aanmelden zal je de keuze hebben om de producten op te sturen of om deze binnen te brengen in een van onze winkels.
Kies je om ze binnen te brengen in de winkel? Dan verloopt dit kosteloos.
Kies je om ze terug te sturen? Dan zal je een verzendlabel ontvangen wat €4,95 kost (voor Nederland €6,95). Dit is de enige kost voor het retourneren en zal pas achteraf verrekend worden bij de terugbetaling.
Stap 2: Producten verpakken
Verpak de producten zo goed mogelijk. Liefst in de originele doos die je ontvangen hebt bij de bestelling.
Heb je gekozen om je producten te verzenden?
Plak dan het nieuwe verzendlabel op de doos en verwijder het oude verzendlabel (mocht dit op de verpakking kleven).
Stap 3: Binnenbrengen
Nu moet je enkel nog het pakketje binnenbrengen bij het door jou gekozen afleverpunt of in de door jou gekozen winkel. Dat is het, jouw werk zit erop!
Hoe gebeurt de terugbetaling?
Zodra wij je retourzending ontvangen hebben, zullen wij de producten controleren. Als de producten in nieuwstaat verkeren, dan zullen wij onmiddellijk het volledige bedrag EXCLUSIEF de kost van het verzendlabel (€4,95, voor Nederland €6,95) terugbetalen. Het bedrag wordt terugbetaald op het rekeningnummer waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Heb je de bestelling betaald met eco- of consumptiecheques, dan gebeurt de terugbetaling via een Fashion For Cycling-giftcard. Deze giftcard kan je zowel online als in de winkel gebruiken. Mocht blijken dat er schade of gebruikssporen zichtbaar zijn, dan zal er een waardevermindering toegekend worden. In dit geval wordt je telefonisch gecontacteerd.
De waardevermindering van het product wordt berekend op basis van drie factoren:
- Beschadiging van het product
- Beschadiging van de verpakking
- Compleetheid van het product
Kan ik mijn producten omruilen?
Jazeker! Misschien heb je wel de verkeerde maat besteld. Je kan het artikel dan ruilen voor een maatje groter of kleiner. Je volgt hiervoor de normale retourprocedure. Vervolgens bestel je het andere product of de juiste maat opnieuw via de webshop.