Garantie

Heb ik recht op garantie op de producten die ik aankoop?
In België, Nederland en Luxemburg geniet je van de wettelijke garantie op jouw online aankopen. Dit wil zeggen dat je 2 jaar garantie hebt op constructie- en/of materiaalfouten. Deze termijn begint te lopen zodra je de producten ontvangen hebt.

De garantie is niet van toepassing in volgende gevallen:

 

  • Bij beschadiging door foutief gebruik of nalatigheid
  • Bij normale slijtage door gebruik (denk hierbij aan kettingen, banden, kabels, remblokken, …)
  • Wanneer er technische reparaties slecht uitgevoerd zijn die vervolgens tot problemen leiden


Hoe meld ik een product aan onder garantie?
Wanneer blijkt dat er sprake is van een constructie- en/of materiaalfout die niet veroorzaakt is door bovenstaande uitzonderingen kan de garantieprocedure opgestart worden.

 

Stap 1: Mail naar garanties@fashionforcycling.be.

 

Wat moet er in de mail staan?

 

  • Omschrijf duidelijk het probleem.
  • Voeg een kopie van je factuur of aankoopbewijs toe in bijlage.
  • Neem foto(‘s) zodat wij het product correct kunnen beoordelen.

 

Zodra wij je aanvraag verwerkt hebben, zal je van ons een mail ontvangen. Is je garantieaanvraag goedgekeurd, volg dan stap 2.

 

Stap 2: Producten opsturen of binnenbrengen.


Verpak je product zo goed mogelijk en print het mailverkeer af. Voeg dit toe aan de verpakking. Vervolgens kan je kiezen om deze op te sturen via een postkantoor (verzendkosten zijn voor eigen rekening) of binnen te brengen (gratis) in een van onze winkels.

Verstuur je pakket naar dit adres:
Fashion For Cycling
Heirstraat 28
9880 Lotenhulle-Aalter

 

Stap 3: Garantieprocedure wordt gestart


Zodra wij het product ontvangen hebben wordt de garantieprocedure opgestart. Dit wil zeggen dat het product teruggestuurd wordt naar de fabrikant en dat je rekening moet houden met een verwerkingstermijn van minstens 6 tot 8 weken.

Zodra wij informatie van de fabrikant doorkrijgen, word je door ons op de hoogte gebracht.